Cat de eficiente sunt directoarele web in link building?

Cat de eficiente sunt directoarele web in link building

De regula, utilizarea unei metode de link building este foarte eficientă pentru clasarea cat mai sus a site-ului tau. Bine-nteles, este vorba despre clasarea « naturala » din motoarea de cautare, fara interventia sponsorizarilor.

De altfel, o indexare corecta a paginilor web implica si o clasare a site-ului printre primele rezultate furnizate de Google, in functie de diversele cautari efectuate.

Aceasta metoda ramane eficienta si cu trecerea timpului,  in ciuda schimbarilor adăugate algoritmilor de indexare. Insa, spre deosebire de trecut, cand prima cantitatea in ceea ce priveste link-urile, in prezent accentul cade mai putin pe cantitate, ci pe calitate.

Acest lucru se datoreaza faptului ca un numar ridicat de link-uri calitative realizeaza mai multe directionari catre site-ul tau, deci determina cresterea aparitiilor si pozitiei in rezultatele « naturale ».

Avand in vedere aceste aspecte, se pune problema : ce loc ocupa azi directoarele web ?

In definitiv, cat de important este sa bifezi indexarea site-ului in cât mai multe directoare web?

Cum am mentionat mai sus, calitatea este cea care primeaza si acest lucru se reflecta si in analiza realizata de Google in momentul accesarii paginilor tale web. Acum nu e de mirare de ce trebuie sa incluzi si sa consideri aceste directoare in strategia SEO pentru anul in curs.

Utilizarea directoarelor web: beneficii și neajunsuri

Utilizarea directoarelor web: beneficii si neajunsuri

Vom incepe prin a prezenta dezavantajele, care vin la pachet cu riscul de eliminare totala din cauza calitatii indoielnice.

Actualmente poti sa gasesti pe google o diversitate de directoare nationale si internationale. Multe din ele ofera serviciul de indexare gratuit. La o prima vedere, aceasta pare a fi reteta succesului : sa-ti trimiti paginile web pe foarte multe directoare pentru a putea obtine foarte multe backlink-uri.

Din pacate, de aici vine si problema, deoarece multe din ele iti vor face mai degraba un deserviciu din cauza calitatii indoielnice, ajungandu-se la penalizare sau chiar eliminare. Fiind gratuite, aceste directoare sunt accesate de site-uri din toate domeniile iar link-urile produse de acestea sunt considerate black hat SEO, conform algoritmilor actuali de indexare.

Practic paginile tale intra sub incidenta tentativei de spamming si desi initial site-ul tau va fi de-a dreptul „infloritor” in rezultatele „naturale”, treptat ele vor disparea din afisari, lucru atestat si de rapoartele Google Analytics și Search Console .

La fel de daunatoare sunt si link-urile provenite din publicarea de guest posts pe directoare web, site-ul fiind cel penalizat intr-un final.

Sa trecem totusi si la beneficiile folosirii directoarelor web.

Fara nicio indoiala, utilizarea directoarelor web este utila si recomandata, in ciuda riscurilor prezentate mai sus. Trebuie doar sa investesti timp in cautarea unor provideri de calitate, care vor analiza atent cerinta ta, inainte sa o treaca robotic in baza lor de date.

Un astfel de provider este prezent si la Yahoo si ti-l recomand pentru cresterea autoritatii site-ului tau.

Secretul, ca peste tot in viata, este limitarea. Cu alte cuvinte, nu te lacomi in a inscrie site-ul tau in toate directoarele, deoarece ajungi in situatia prezentata mai sus. Alege cu grija directoarele specifice pentru domeniul tau de activitate. Astfel, obtinand un numar redus de back link-uri, nu vei pica in plasa SPAM.

O alta metoda eficienta de link building o reprezinta publicarea de advertoriale care dau valoare back link-urilor. Insa, pentru diferentierea back link-urilor de valoare, de cele negative, acestea trebuie sa urmeze o serie de reguli :

  • sa provina de la site-uri longevive, care au o oarecare autoritate dobandita;
  • sa provina din articole informative, generale, de tipul comunicatelor de presa si nicidecum din articole de tip reclamă;
  • sa nu apare atributul P/advertorial in link-ul articolului publicat;
  • sa nu se depaseasca numarul de 3 trimiteri (link-uri) catre site-ul tau, din articol;
  • publicarea articolului trebuie sa se faca din intern, pentru a nu fi asociata eticheta de guest posting.

Incheiere

Strategii de link building

In concluzie, orice plan SEO pentru anul in curs necesita si aplicarea unei strategii de link building. Tocmai de aceea, trebuie sa ai grija la limitarile directoarelor web pentru a crea link-uri calitative.

Nu ezita sa faci filtru pe link-urile obtinute si sa acorzi o atentie deosebita cuvintelor cheie si imbunatatirii continutului din online. Doar astfel vei creste autoritatea site-ului tau si vei reusi sa te ridici in prima pagina afisata la o cautare pe Google.

Imbunatatirea continua si mentenanta zilnica SEO sunt vitale pentru site-ul tău. Suntem specialisti in acest domeniu si te putem acompania in dezvoltarea site-ului tau, pe toate planurile.

Apeleaza la noi prin intermediul paginii de contact si unul din specialistii nostri va reveni rapid catre tine cu raspunsurile si asistenta dorita.